Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Samen bewegen regelen in de praktijk

Het eerste concept van het boek ‘Samen bewegen regelen’ was voor ons, twee vakleerkrachten in Delft, een aanleiding om te gaan experimenteren met regeltaken in het bewegingsonderwijs. Op beide scholen zijn kinderen al bekend met een sturende rol in het organiseren van allerlei activiteiten. De beginsituatie is daarom gunstig voor zo’n experiment en de schoolvisie past bij de algemene doelstelling van het doeldomein Samen bewegen regelen. Nieuw is de stap om regeltaken op te nemen in het vakleerplan en specifiek te koppelen aan een bepaalde lessenreeks. Hieronder een verslag van zo’n lessenreeks, waaruit blijkt welke methodische regelknoppen de leerkrachten hebben gebruikt.

bewegen regelen, regelfuncties, regeltaken, regelrollen

Literatuurverwijzing: Keijser, N., & Lahnstein, K. (2023, maart). Samen bewegen regelen in de praktijk. LO Magazine 111 (pp. 17 - 21)

Omschrijving

  • Jaar:
    2023
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine