Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Beoordeling van lesgeven volgens de alo’s: verschillen en overeenkomsten

De kwaliteit van de leraar bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van het onderwijs (OECD, 2005). Leraren LO worden in ons land opgeleid aan de bacheloropleidingen van zes verschillende alo’s. Aan het einde van die opleidingen krijgen de studenten allemaal hetzelfde diploma: leraar LO van de eerste graad. Er is dan ook een landelijk beroepsprofiel (2017) en een landelijk opleidingsprofiel (2018), waarvan binnen afzienbare tijd nieuwe versies zullen verschijnen. Dankzij dit gezamenlijke opleidingsprofiel zouden de verschillende alo’s  ongeveer hetzelfde moeten denken over het kwalitatief goed bewegingsonderwijs. Maar is dat ook zo? 

werkplekleren, kwaliteit lesgeven, beoordelen lesgeven

Literatuurverwijzing: Borghouts, L.B., Koekoek, J., Koolwijk, P., Mulder, M., Voorthuijzen, M.V., & Oosterink, B. (2024, september). Beoordeling van lesgeven volgens de alo’s: verschillen en overeenkomsten. LO Magazine 112 (pp. B53 - B57)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine