Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Spelgecentreerde aanpak binnen de mbo-opleiding Sport en Bewegen in Nijmegen

de spelgecentreerde aanpak als pedagogischdidactisch uitgangspunt richting de beroepspraktijk

Om studenten van de mbo-opleiding Sport en Bewegen optimaal voor te bereiden op hun toekomstige rol in de sportwereld, is het essentieel om in te spelen op actuele trends en uitdagingen uit het werkveld. Omdat veel studenten nu al een rol vervullen binnen een vereniging of dit in de toekomst zullen doen, is het essentieel dat een opleiding een duidelijke pedagogisch-didactische visie formuleert. Dit artikel beschrijft een ontwerponderzoek bij het spelenderwijs opleiden van mbo-studenten volgens het Teaching Games for Understanding-model (TGfU).

spelgecentreerd onderwijs, TGfU, onderwijsontwikkeling, hybride leren, mbo

Literatuurverwijzing: Theloesen, Y., & Slingerland, M. (2024, december). Spelgecentreerde aanpak binnen de mbo-opleiding Sport en Bewegen in Nijmegen: de spelgecentreerde aanpak als pedagogischdidactisch uitgangspunt richting de beroepspraktijk. LO Magazine 112 (pp. B48 - B50)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine