Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 
 
 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Welke leerhulp werkt bij wie? (2)

aansluiten bij het verbale werkgeheugen van de leerling kan leeropbrengsten bevorderen

Auteur(s): Marjan Kok

De invoering van de Wet Passend Onderwijs heeft een grote invloed op de ontwikkeling van het beroep van bewegingsonderwijzer (KVLO, 2017). Bewegingsonderwijzers worden meer dan ooit voor de uitdaging gesteld om hun handelen aan te passen op het individu, aangezien leerlingen in een klas steeds meer verschillen in motorische, cognitieve en gedragsmatige mogelijkheden en beperkingen.

differentiëren, motorisch leren, impliciet , expliciet ,werkgeheugen

Literatuurverwijzing: Kok, M (2020, april). Welke leerhulp werkt bij wie? (2): aansluiten bij het verbale werkgeheugen van de leerling kan leeropbrengsten bevorderen. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 40 - 44)

Omschrijving

  • Jaar:
    2020
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding