Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Planmatig verdiepend bewegingsonderwijs (3)

beweeguitbouw en beweeguitvoering

Wanneer kinderen een beweeguitdaging binnen de juist gekozen beweeguitbouw op hun eigen niveau oplossen, dan komen zij tot een succesvolle beweeguitvoering. De beweeguitvoering is bij elk kind anders maar kan vanuit didactische overwegingen wel onderscheiden worden in drie niveaus: gewone, goede en grandioze bewegers. In eerdere artikelen (LO Magazine 7 en 8, Planmatig gevarieerd bewegingsonderwijs (1) en (2), Keijser – Lahnstein, 2024) schreven we over verdiepend bewegingsonderwijs aan de hand van brede beweeguitdagingen, boeiende beweeguitbouwen en een kijkkader voor beweeguitvoeringen. Dit artikel gaat over het belangrijke verschil tussen een beweeguitbouw en beweeguitvoering.

planmatig bewegingsonderwijs, beweeguitbouw, beweeguitvoering

Literatuurverwijzing: Keijser, N., & Lahnstein, K. (2025, januari). Planmatig verdiepend bewegingsonderwijs (3): beweeguitbouw en beweeguitvoering. LO Magazine 113 (pp. 24 - 27)

Omschrijving

  • Jaar:
    2025
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine