Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Formatief evalueren bij bewegen en sport

lessen ontwikkelen aan de had van het cyclus van formatief evalueren

Formatief evalueren doen we allemaal in onze lessen, maar vaak impliciet of onbewust. We gaan met leerlingen na waar ze naartoe werken, waar ze staan en hoe ze op de gewenste situatie komen. En als we leerlingen een leven lang met plezier willen laten bewegen, dan kunnen we dat juist in het (bewegings)onderwijs bewerkstelligen. Leerlingen bewust maken van hun talenten, hun mogelijkheden en interesses en hen motiveren tot bewuste keuzes. Dat vraagt wel om een formatieve aanpak van je lessen. In dit artikel beschrijven we aan de
hand van concrete voorbeelden hoe hoe je dit als docent voor elkaar kunt krijgen.

evalueren, formatief, beoordelen, ontwikkeling.

Literatuurverwijzing: Swinkels, E., & Silfhout, G. van (2019, september). Formatief evalueren bij bewegen en sport: lessen ontwikkelen aan de had van het cyclus van formatief evalueren. Lichamelijke Opvoeding 107 (pp. 13 - 15)

Omschrijving

  • Jaar:
    2019
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding