Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 
 
 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Wel of geen cijfers geven? Een nuancering

Auteur(s): Lars Borghouts

Formatief beoordelen is bezig aan een stevige opmars in het onderwijs, ook in de lichamelijke opvoeding. Het is een manier van didactisch handelen, waarbij heel wat meer 
komt kijken dan (alleen) het verminderen van het aantal toetsmomenten, of het geven van meer feedback. En het is zeker iets anders dan het simpelweg afschaffen van cijfers.

evalueren, formatief, summatief, beoordelen, ontwikkeling

Literatuurverwijzing: Borghouts, L.B. (2019, september). Wel of geen cijfers geven? Een nuancering. Lichamelijke Opvoeding 107 (pp. 38 - 40)

Omschrijving

  • Jaar:
    2019
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding