Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De verbinding tussen binnen en buiten

over pedagogiek in de gymzaal

Auteur(s): Jeroen Steeman

Als een leerling tegen de kast springt omdat het te moeilijk is, dan is dat zichtbaar (en hoorbaar!) en maak je het arrangement makkelijker. Opgelost. Als een groepje onenigheid heeft over regels in een tikspel, dan is dat zichtbaar en help je ze bij het oplossen. Klaar. Maar wat als een activiteit niet leeft bij een leerling, of als hij niet duidelijk heeft wat hij wíl leren? Wat doe je dan? In dit artikel staan we stil bij vragen zoals die laatste. Hoe optimaliseer je de leeromgeving voor een individuele leerling, los van methodiek of didactiek. Dit artikel gaat over pedagogiek in de gymzaal!

subjectivering, pedagogiek in de gymzaal

Literatuurverwijzing: Steeman, J. (2020, februari). De verbinding tussen binnen en buiten: over pedagogiek in de gymzaal. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 20 - 23)

Omschrijving

  • Jaar:
    2020
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Lichamelijke Opvoeding