Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Maatschappelijke effecten van topsportevenementen

whitepaper

Onderzoekers van het MOVES-onderzoeksprogramma hebben een vierde whitepaper uitgebracht. In deze publicatie is de belangrijkste kennis over maatschappelijke effecten van topsportevenementen bij elkaar gebracht. Ook zijn er kennishiaten benoemd die richting geven aan vervolgonderzoek.

De thema’s die worden behandeld zijn: sportdeelname, welzijn, sociale cohesie, trots en geluk. Daarnaast is beschreven op welke manier topsportevenementen als hefboom (‘podium’) gebruikt kunnen worden en hoe dat tot impact en legacy kan leiden. Dit whitepaper maakt deel uit van werkpakket 4.

Binnen het onderzoeksprogramma MOVES worden vier thema’s onderscheiden, welke worden uitgewerkt in vier werkpakketten (WP’s):

Literatuurverwijzing: Hover, P., Heijnen, E., & Breedveld, K. (2025). Maatschappelijke effecten van topsportevenementen: whitepaper. Nijmegen: HAN University of Applied Sciences.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut BIEB-1144 Wordt niet uitgeleend

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2025
  • Plaats:
    Nijmegen, Utrecht, Den Haag, Utrecht
  • Uitgever(s):
    HAN University of Applied Sciences, Universiteit Utrecht, The Hague University of Applied Sciences, Mulier Instituut
  • Collatie:
    28 p. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):