Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Publiek-private samenwerking bij topsportevenementen

meta-analyse

Het onderzoeksprogramma MOVES heeft een nieuwe meta-analyse uitgebracht dat zich richt op de Nederlandse praktijk van samenwerking bij de organisatie van topsportevenementen.

Om inzicht te krijgen in de kenmerkende eigenschappen van publiek-private samenwerking is op basis van rapportages van topsportevenementen vanaf 2010 deze studie uitgevoerd. Deze publicatie maakt deel uit van werkpakket 2 van het Moves project (publiek-private samenwerking).

Ten eerste worden de doelen van samenwerking uiteen gezet, vervolgens de verschillende manieren van samenwerking en ten derde worden de betrokken partners in de samenwerking uitgelicht. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen publieke, for-profit en not for-profit partners.

Op basis van de meta-analyse wordt een viertal kenmerken geconcludeerd, maar blijkt ook dat er nog maar weinig bekend is over de condities die leiden tot een goede publiek-private samenwerking.

Binnen het onderzoeksprogramma MOVES worden vier thema’s onderscheiden, welke worden uitgewerkt in vier werkpakketten (WP’s):

Literatuurverwijzing: Geeraert, A., & Noij, C. (2024). Publiek-private samenwerking bij topsportevenementen: meta-analyse. Nijmegen: HAN University of Applied Sciences.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut BIEB-1145 Wordt niet uitgeleend

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Nijmegen, Utrecht, Den Haag, Utrecht
  • Uitgever(s):
    HAN University of Applied Sciences, Universiteit Utrecht, The Hague University of Applied Sciences, Mulier Instituut
  • Collatie:
    11 p. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):