Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Nieuwe managementbenadering voor versterken sportverenigingen

Auteur(s): Resie Hoeijmakers

Strategieën gericht op het versterken van sportverenigingen zijn vaak gebaseerd op managementmodellen uit de bedrijfswereld of de publieke sector. En deze sluiten niet goed aan bij de aard van sportverenigingen. Zij worstelen steeds meer met het werven en behouden van vrijwilligers, coaches/trainers en leden, wat het des te belangrijker maakt om managementstrategieën te ontwikkelen die deze uitdagingen aanpakken.

Dit was het onderwerp van het promotieonderzoek van onderzoeker Resie Hoeijmakers. In dit artikel legt zij de belangrijkste bevinden uit van haar proefschrift. Het toont onder meer aan dat voor het laten bloeien van sportverenigingen een managementbenadering nodig is waarin niet efficiëntie, maar het creëren van waarden centraal staat.

Het artikel is gepubliceerd in het vaktijdschrift Sport & Strategie van maart 2025.

Literatuurverwijzing: Hoeijmakers, R. (2025, maart). Nieuwe managementbenadering voor versterken sportverenigingen. Sport & Strategie 19 (pp. 18-19)

Omschrijving

  • Jaar:
    2025
  • Plaats:
    Nieuwegein
  • Uitgever(s):
    Golazo Media
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    Sport & Strategie
  • Trefwoord(en):