Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Brede innovatie, passende strategie

de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering

Auteur(s): Esther Walrecht

Vernieuwingen in het onderwijs worden meestal van bovenaf opgelegd. De brede school vormt hierop een uitzondering: zij is een initiatief van de lokale overheid. Onderwijs- en welzijnsinstellingen hebben het concept van onderop ontwikkeld. In dit onderzoek wordt onderzocht of deze van-onderop-strategie geschikt is voor de invoering van deze onderwijsvernieuwing. Als casestudy is de invoering van de brede school in Groningen, de Vensterschool, tussen 1998 en 2002 genomen.

Literatuurverwijzing: Walrecht, E. (2006). Brede innovatie, passende strategie: de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering. Groningen: Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs.

Omschrijving

  • Jaar:
    2006
  • Plaats:
    Groningen
  • Uitgever(s):
    Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs
  • Collatie:
    243 p. bijl. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):