Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

A collaborative approach to tailored whole-school health promotion

the schoolbeat study

Auteur(s): Mariken Leurs

Proefschrift van Mariken Leurs.

De probleemstelling van het onderzoek luidt: Kan een gefragmenteerd, aanbodgerichte ondersteuning van schoolgezondheidsbeleid worden getransformeerd naar een integrale, gezamenlijke en vraaggerichte ondersteuning van effectieve gezonde scholen?

Hoofdstuk 1 beschrijft de historie, Hoofdstuk 2 de startsituatie, Hoofdstuk 3 de mogelijkheden voor samenwerking, Hoofdstuk 4 de relatie met leerlingenzorg, Hoofdstuk 5 determinanten van bereidheid onder leraren, Hoofdstuk 6 de ontwikkeling van een instrument om de kwaliteit van schoolse interventies te bepalen, Hoofdstuk 7 beschrijft ervaringen met de eerste toepassing van dit instrument, Hoofdstuk 8 beschrijft een model dat de ontwikkeling van duurzame samenwerking kan ondersteunen, Hoofdstuk 9 vervolgt met een reflectie op de onderdelen van het schoolSlag die niet in voorgaande hoofdstukken zijn behandeld; en Hoofdstuk 10 besluit met een discussie over schoolSlag als model voor gezondheidsbevordering in het onderwijs.

Literatuurverwijzing: Leurs, M. (2008). A collaborative approach to tailored whole-school health promotion: the schoolbeat study. Maastricht: Mariken Leurs.

Omschrijving

  • Jaar:
    2008
  • Plaats:
    Maastricht, Amersfoort
  • Uitgever(s):
    Mariken Leurs
  • Collatie:
    167 p. bijl. fig. tab. Met lit. opg. ISBN: 9789080875241
  • Mediumsoort:
    Proefschrift/oratie
  • Trefwoord(en):