Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Regulation in the market of sports agents

or no regulation at all?

Auteur(s): Mark Smienk

Dit onderzoek richt zich op de markt van zaakwaarnemers in Nederland. Allereerst komen economische theorieën aan de orde. Daarnaast wordt een overzicht gegeven van de academische literatuur, alsmede van de regelgeving waar de zaakwaarnemer die in Nederland actief is mee te maken heeft. Middels interviews met verscheidene partijen in de markt (bonden, zaakwaarnemers, clubs) wordt ingegaan op een vijftal hypothesen.

Literatuurverwijzing: Smienk, M. (2009). Regulation in the market of sports agents: or no regulation at all?. Utrecht: Universiteit Utrecht.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut SPBUSS-TB-0002 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving