Cultuur op het web
het informatieaanbod op websites van musea en theaters
Het world wide web biedt culturele instellingen als musea en theaters kansen om interesse te wekken voor hun aanbod. Vooralsnog interesseren Nederlanders zich in bescheiden mate voor kunst en cultuur op het web. Een oorzaak daarvan zou kunnen zijn dat het informatieaanbod op culturele websites eenvoudigweg nog te gering is. Maar hoe groot is dat aanbod feitelijk? In deze studie wordt een systematisch overzicht gegeven van de informatie op websites van Nederlandse musea en theaters in de eerste maanden van 2002. De bezoeker blijkt in twee hoedanigheden te worden aangesproken: als potentiële bezoeker van het museum of theater, en puur als virtuele bezoeker. In de soorten en hoeveelheid informatie op de sites weerspiegelen zich de verhoudingen tussen de grotere en kleinere musea, in weerwil van de veelgehoorde gedachte dat het internet tot een democratisering van het informatieaanbod zou leiden.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | RECR-0013 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl