Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Klantenbehoud in fitnessclubs (2013)

praktische retentie tools voor managers

Klantenbehoud, ook wel (member) retention of retentie genoemd, is al jarenlang een belangrijk thema in de fitnessbranche. Het klinkt zo eenvoudig: je klanten behouden. Het blijkt in de praktijk geen eenvoudige kwestie. Retentie staat reeds jarenlang hoog op de agenda, maar er zijn tot op heden weinig wonderen verricht. De klant blijft zappen en dat is nog steeds moeilijk aan banden te leggen. Voor fitnessclubs lijkt het soms dweilen met de kraan open. Voor clubs is dit van substantiële betekenis. In dit boek vind je informatie over klantenbehoud in fitnessclubs. Het fenomeen retentie wordt uitgebreid in beeld gebracht en geanalyseerd. Zo worden onder meer de meest recente retentie onderzoeken besproken. Het zwaartepunt ligt echter op het aanreiken van praktische instrumenten waar managers en medewerkers van fitnessclubs hun voordeel mee kunnen doen. Dit boek helpt dus vooral bij het verbeteren van de praktijk van klantenbehoud.

Literatuurverwijzing: Middelkamp, J., Wolfhagen, P., & Steenbergen, J. (2013). Klantenbehoud in fitnessclubs: praktische retentie tools voor managers. Nijmegen: BlackBox-Fitness Publishers.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Kenniscentrum Sport & Bewegen SPOR-0128 Beschikbaar
Kenniscentrum Sport & Bewegen SPOR-0059 Beschikbaar
Mulier instituut SPOR-0106 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Kenniscentrum Sport & Bewegen
tel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2013
  • Plaats:
    Nijmegen
  • Uitgever(s):
    BlackBox-Fitness Publishers
  • Collatie:
    140 p. fig. ill. tab. Met lit. opg.
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):