Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Leefstijlcampagnes in Nederland (2000)

analyse en aangrijpingspunten voor kwaliteitsverbetering

Om inzicht te krijgen in manieren van campagne voeren, is er een onderzoeksproject gestart om een vijftal massamediale campagnes in Nederland na te gaan, te weten: “Nederland In Beweging!” (NIB ), “Meerjaren Voorlichtingsplan Niet-Roken”, alchoholvoorlichtingscampagne “Drank maakt meer kapot dan je lief is”, “Vrij Veilig Campagne” en “Goede Voeding, wat let je?”. Op basis van de studie zijn diverse conclusies getrokken en aanbevelingen geformuleerd. Deze hebben betrekking op de randvoorwaarden voor het goed uitvoeren van massamediale campagnes (zo is er bijvoorbeeld geen eenduidige definitie van wat een ieder precies verstaat onder een massamediale campagne). Andere hebben betrekking op de onderbouwing (probleem- en doelgroepanalyse) van de campagnes en de determinanten waar zij op gericht dienen te zijn.

Literatuurverwijzing: (2000). Leefstijlcampagnes in Nederland: analyse en aangrijpingspunten voor kwaliteitsverbetering. Den Haag: ZorgOnderzoek Nederland (ZON).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Kenniscentrum Sport & Bewegen BELE-TB-0003 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Kenniscentrum Sport & Bewegen
tel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl

Omschrijving