Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Maatschappelijke neveneffecten van Playing for Success! (2011)

kwalitatieve studie naar de maatschappelijke neveneffecten van Playing for Success

Na het succes van Playing for Success in Groot-Brittannië wil KPC Groep dit innovatieve project, waar ‘het leren in een wow-omgeving’ centraal staat, samen met de gestarte leercentra, ook in Nederland tot een succes maken. Playing for Succes is een initiatief waarmee leerlingen in de leeftijd van negen tot veertien jaar hun prestaties in taal, rekenen en ict verbeteren. KPC Groep is de initiatiefnemer van Playing for Success in Nederland. Zij adviseert en faciliteert bij de regionale initiatieven en bewaakt de kwaliteit en de doorontwikkeling van het concept, opdat het een landelijke uitrol krijgt. Het Mulier Instituut is gevraagd de maatschappelijke (neven)effecten te onderzoeken. De vraagstelling die in het onderzoek centraal staat luidt als volgt: Welke effecten zijn in samenhang met Playing for Success waarneembaar in het handelen van organisaties, partijen of mensen (stakeholders) die (in)direct bij Playing for Success betrokken zijn, zoals bijvoorbeeld betaald voetbalorganisaties (BVO’s) en de reguliere scholen van de deelnemers? De resultaten worden in deze rapportage gepresenteerd.

Literatuurverwijzing: Cevaal, A., & Lucassen, J.M.H. (2011). Maatschappelijke neveneffecten van Playing for Success!: kwalitatieve studie naar de maatschappelijke neveneffecten van Playing for Success. 's-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Instituut.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut JEUG-TB-0007 Beschikbaar
Mulier instituut BIEB-231 Wordt niet uitgeleend

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2011
  • Plaats:
    's-Hertogenbosch
  • Uitgever(s):
    W.J.H. Mulier Instituut
  • Collatie:
    44 p. bijl.
  • Mediumsoort:
    Rapport
  • Trefwoord(en):