Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Managementmodellen voor kwaliteit (2003)

Werken aan kwaliteitsverbetering vereist visie, durf en doorzettingsvermogen. Hierbij zijn managementmodellen nodig. Dit boek handelt over deze modellen. Het biedt een overzicht van de ‘state of the art’ van de meest gebruikte kwaliteitsmodellen in Nederland. Bij elk model staan verwijzingen naar gespecialiseerde boeken. Om te kunnen bepalen welk model het beste past bij de situatie is een scoringsmatrix ontwikkeld. Die maakt een vergelijking mogelijk op drie soorten kenmerken: het invoeringsproces van het model, de inhoud ervan en de omgeving van de organisatie. Moet het model top-down of bottom-up worden ingevoerd? Hoe lang mag het duren en doen we het zelf of besteden we het uit? Moeten we sneller en flexibeler werken? En hoe presteren we ten opzichte van de concurrentie? Voldoen we aan alle eisen van onze klanten?

Literatuurverwijzing: Muntinga, M.A., & Lagerveld, N.J. (2003). Managementmodellen voor kwaliteit. Deventer: Kluwer.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut KWAL-0014 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving