Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Mogelijkheden tot kunstbeoefening in de vrije tijd (2010)

Zingen, een instrument bespelen, schilderen, beeldhouwen, toneel spelen, films maken, een blog of liedje schrijven …, bijna de helft van de bevolking doet in de vrije tijd wel eens of zelfs vaak iets kunstzinnigs. Op allerlei manieren: door lessen te volgen, aan workshops mee te doen, alleen of met andere liefhebbers aan beeldende kunst te doen of voor een uitvoering te repeteren. En dat kan weer in allerlei vormen: alleen en/of als cursist of als lid van een vereniging, of van een informeel groepje liefhebbers als cursist bij een instelling. In drie studies is uitgezocht wie wat doet en hoe, welke mogelijkheden er zijn en hoe de kunst­beoefening in de vrije tijd er in 2030 voor zal staan. In dit tweede deel wordt beschreven welke mogelijkheden tot kunstbeoefening in de vrije tijd de liefhebbers hebben dan wel creëren. Verenigingen, onderwijs, instellingen, particuliere aanbieders en informele groepen passeren de revue, evenals de rol van de overheden in het ondersteunen van de kunstbeoefening. De andere twee studies zijn: ‘FAQ’s over kunstbeoefening in de vrije tijd’ en ‘Toekomstverkenning kunstbeoefening’.

Literatuurverwijzing: Broek, A. van den (2010). Mogelijkheden tot kunstbeoefening in de vrije tijd. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut RECR-0061 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving