Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Money media

Auteur(s): Erik Mensink

De centrale onderzoeksvraag van deze scriptie luidt als volgt: Hoe kan een sportmanager via mediamanagement het engagement van de fans vergroten bij een topsportorganisatie? 

De onderzoeksvraag omvat de volgende deelvragen:

  1. Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van media?;
  2. Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van sportmedia in relatie tot fanengagement?;
  3. Hoe is de mediaconsumptie over een topsportmerk onder de fans?;
  4. Hoe verhoudt het mediasentiment zich ten opzichte van het fansentiment rondom een topsportorganisatie?;
  5. Wat is de samenhang tussen fansentiment en fanengagement rond het topsportorganisatie?;
  6. Hoe geven we met de samenhang inhoud aan een model voor mediamanagement?

De resultaten van het onderzoek worden in deze rapportage gepresenteerd.      

Literatuurverwijzing: Mensink, E. (2014). Money media. Groningen: Sport Management Institute.

Omschrijving