Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Nieuwe Nederlanders (2001)

etnomarketing voor diversiteitsbeleid

Sinds het uitkomen van het eerste boek ‘Etnomarketing: feiten, cijfers en trends’ is er veel veranderd. De nieuwe Nederlanders, en dan met name de Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen krijgen meer aandacht van marketeers en beleidsmakers. Des te opvallender is dat productaanbod en -benadering nog steeds niet zijn afgestemd op deze omvangrijke en (relatief) draagkrachtige groep. In deze publicatie trekken de auteurs van onderzoeksbureau Motivaction de conclusie dat te veel Nederlandse beleidsmakers (in profit- en not-for-profit-sector) te zelfgenoegzaam denken dat het wel goed zit met het diversiteitsbeleid. In feite is er echter nog steeds te weinig sprake van een integrale doelgroepbenadering. Verheggen en Spangenberg geven in hun nieuwste boek over dit onderwerp een analyse van recente ontwikkelingen en gaan specifiek in op de relatie tussen normen en waarden van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen, en hun tijdsbesteding, media- en bestedingsgedrag. Dit boek geeft aan waar ontwikkelingen vandaan komen en waar kansen liggen voor de toekomst. Dit naslagwerk zet de (marketing)manager en beleidsmaker aan het denken over etnomarketing en diversiteitsbeleid.

Literatuurverwijzing: Verheggen, P.P., & Spangenberg, F. (2001). Nieuwe Nederlanders: etnomarketing voor diversiteitsbeleid. Alphen aan den Rijn: Samsom.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut ALLO-0066 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving