Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Praktijk van de motorische basisvorming (1994)

bewegingsopvoeding op de lagere school, structurering van ontwikkelingsgebonden leerinhouden

Dit boek is bedoeld voor geïnteresseerde huidige en toekomstige leraren die te maken hebben met het op welke manier dan ook geven van lichamelijke opvoeding. Het boek behandelt tien activiteitsdomeinen, namelijk: praktische vaardigheden, balvaardigheden, springvaardigheden, bewegingskunsten, de spelen, sportspelen en de sporttechnische vaardigheden, ritmiek, expressie en zwemmen. Binnen elk activiteitsdomein zijn er drie ontwikkelingsniveaus of -fasen: eerst ervaren, vervolgens beseffen en tenslotte beheersen. Elke leerinhoud is geplaatst of terug te vinden in het juiste domein en op het juiste ontwikkelingsniveau. Elk activiteitsdomein sluit af met een tabel voor leerstofplanning. Deze tabel kan het vertrekpunt zijn voor het opstellen van een planning.

Literatuurverwijzing: Clippeleyr, G., & Valck, L. de (1994). Praktijk van de motorische basisvorming: bewegingsopvoeding op de lagere school, structurering van ontwikkelingsgebonden leerinhouden. Leuven: Uitgeverij Acco.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO LOPO-019 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Omschrijving