Profielschets van de recreatieve buitensporter in België
ontwerp en planning van een efficiënte nichemarketing
Na een afbakening van het begrip ‘buitensport’ en een segmentatie van zowel de aanbod- als vraagzijde van de markt, wordt verslag gedaan van een marktonderzoek naar het profiel van de Belgische buitensporter. Hiervoor werden vragenlijsten afgenomen tijdens Adventure Affair ’97, Flanders Expo Gent. Het verkregen profiel wordt weergegeven in een preferentiemodel. Besloten wordt met een SWOT-analyse van de buitensportmarkt, op grond waarvan aanbevelingen worden gedaan voor implementatie van niche-marketingtools en voor verder onderzoek.
Literatuurverwijzing: Toremans, M. (1998). Profielschets van de recreatieve buitensporter in België: ontwerp en planning van een efficiënte nichemarketing. Mechelen: Pitzemburg.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | RECR-TB-0016 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl