Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Samen bewegen regelen in de praktijk (2)

regeltaak herstellen bij pilonmikspel

Auteur(s): Redactie .

Het boek ‘Samen bewegen regelen’ (SBR) is uit. In magazine LO 9 (2023) is hierover een recensie en een artikel (assisteren als coach bij dansje maken) verschenen. In het boek wordt uitvoerig beschreven hoe we leerlingen in het primair onderwijs regeltaken kunnen laten uitvoeren en ontwikkelen. Het is een belangrijke aanvulling op het Basisdocument bewegingsonderwijs waar al reguleringsdoelen worden beschreven. In het bewegingsonderwijs wordt uitgegaan van drie doeldomeinen; Bewegen verbeteren, Bewegen waarderen en Bewegen regelen. In SBR wordt het doeldomein Bewegen regelen verder systematisch uitgewerkt. In een artikelenserie willen we hier in dit magazine aandacht aan schenken. In een vorig artikel (LO 9, 2023) hebben we het voorbeeld laten zien van de  regelrol coachen binnen het regelthema ‘assisteren’, met als bewegingsactiviteit B&M. In dit artikel volgt het voorbeeld van de regeltaak ‘herstellen’ bij het pilonmikspel.

samen bewegen regelen, coachrol

Literatuurverwijzing: ., R (2024, januari). Samen bewegen regelen in de praktijk (2): regeltaak herstellen bij pilonmikspel. LO Magazine 112 (pp. 29 - 32)

Omschrijving

  • Jaar:
    2024
  • Plaats:
    Zeist
  • Uitgever(s):
    KVLO
  • Mediumsoort:
    Artikel in vaktijdschrift
  • Tijdschrift:
    LO Magazine