Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014 (2015)

Welk effect heeft Playing for Success gehad op de leerlingen die in het schooljaar 2013/2014 meededen aan het naschools programma in Rotterdam? Deze vraag staat centraal in deze publicatie. Playing for Success is een speciaal programma voor leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 van de basisschool die (tijdelijk) minder goed functioneren op school dan zij eigenlijk zouden kunnen. De focus ligt daarbij op leerlingen met een laag zelfvertrouwen, weinig motivatie voor school en/of met een lastige thuissituatie. Het programma wil bijdragen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen en daarnaast hun onderwijsprestaties verbeteren. Zijn deze doelstellingen in Rotterdam behaald?

Literatuurverwijzing: Hermens, N., Los, V., & Aussems, C. (2015). Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.

Omschrijving