Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sponsoring van het Sport1 Open (2014)

welke motieven en selectiecriteria liggen er voor bedrijven ten grondslag aan de sponsoring van het Sport1 Open?

Auteur(s): Yannick Ebbinghaus

Binnen deze bachelorscriptie wordt empirisch onderzoek gedaan naar sponsormotieven en selectiecriteria van bedrijven voor de sponsoring van het Sport1 Open te Scheveningen. Uit de interviews onder vijf belangrijke sponsoren van het evenement, Sport1, KPMG, Boenk van der Linde, TennisDirect en Kalkhoven, zijn de sponsormotieven en selectiecriteria naar voren gekomen. Gebleken is dat de voornaamste motieven van sponsoring bedrijfsgerelateerde, hospitality- en persoonlijke motieven zijn. Dat het Sport1 Open door bedrijven gekozen wordt als sponsorobject heeft vooral te maken met de regionale uitstraling van het evenement, de afwezigheid van concurrentie onder andere sponsoren, de fit tussen evenement en bedrijf/product, de goede mogelijkheden tot het ontvangen van gasten en de relatief lage vereiste investering. Het Sport1 Open zal binnen haar beleid wat betreft het aantrekken en behouden van sponsoren sterk rekening moeten houden met deze sponsormotieven en selectiecriteria om het voortbestaan van het evenement zeker te stellen.

Literatuurverwijzing: Ebbinghaus, Y.W.L. (2014). Sponsoring van het Sport1 Open: welke motieven en selectiecriteria liggen er voor bedrijven ten grondslag aan de sponsoring van het Sport1 Open?. Rotterdam: Erasmus University Rotterdam.

Omschrijving