Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sportfocus 2016 (2016)

winnen is veranderen

INretail heeft samen met ketens en leveranciers Q&A en GfK de opdracht gegeven om het rapport Sportfocus ‘klanten in beweging’ te actualiseren en te vernieuwen. Het rapport moet voor de sportondernemers en de sportbranche mogelijkheden schetsen voor de toekomst en deze partijen ondersteuning bieden bij een efficiëntere en effectievere bedrijfsvoering. Het onderzoek heeft betrekking op het in kaart brengen van zowel de vraagzijde als de aanbodzijde van de sportmarkt. En evenals in 2010 als in 2013 zijn de belangrijkste doelstellingen als volgt geformuleerd:

  • Inzicht verschaffen in de structuur van de sportbranche;
  • Het in kaart brengen van de consumentenbestedingen, consumentensegmenten en de belangrijkste aankoopkanalen;
  • Een overzicht bieden van relevante marktontwikkelingen.

De sportdetailhandel betreft in deze rapportage alle winkelvestigingen die bij de Kamer van Koophandel geregistreerd staan onder de SBI-codes 47643 (winkels in sportartikelen, geen watersport) en 47655 (winkels in kampeerartikelen, geen caravans). Meer gespecialiseerde sportwinkels zoals hengelsportwinkels, watersportzaken, kampeerzaken en de ambulante handel zijn uitgezonderd.

Literatuurverwijzing: Makkink, C., Blommers, K., Terra, J., & Barmentloo, F. (2016). Sportfocus 2016: winnen is veranderen. Zeist: INretail.

Omschrijving