Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Studiedag voortgezet onderwijs Zwolle 16 juni 2010 (2010)

presentaties

De 7e landelijke studiedag voortgezet onderwijs vond plaats op woensdag 16 juni 2010 op Calo Windesheim te Zwolle. De organisatie lag in handen van Calo Windesheim in samenwerking met de KVLO. Het algemene thema van deze dag luidt: “Vak(leerkracht) in beweging” Persoonlijke ambities zorgen voor vakontwikkeling.

De volgende presentaties en workshops werden gegeven:

  • Wat betekent het Olympisch Plan 2028 voor de vak(leerkracht) in beweging? door Mark Monsma (NOC*NSF/Olympisch Vuur) en Henk van der Palen (auteur KVLO-beroepscompetentieprofiel).
  • Persoonlijke ontwikkeling en carrièreplanning. Welke kansen biedt de functiemix? door Jilles Veenstra (KVLO).
  • Leraar met hart en ziel! door Claudia Tempels (Calo Windesheim) & Bruno Oldeboom (Windesheim Corporate Academy).
  • Teamontwikkeling: Welke bijdrage kun jij hierin leveren? door Bert van Klaveren (Calo Windesheim/NISB).
  • Lesgeven binnen multiculturele klassen door Herman Verveld (Calo Windesheim).
  • MRT: Een aanbod in het kader van passend bewegingsonderwijs door Corina van Doodewaard (Calo Windesheim/voorzitter Stichting Kids).
  • Conflictregulerend lesgeven: Hoe om te gaan met gedragsingewikkelde leerlingen in de les door Roel van Beusekom (Calo Windesheim/eigenaar van Aiki budocentrum te Breda).
  • Freerunning in het bewegingsonderwijs, van straatcultuur naar leerlijn door Maarten Vijfhuizen (Docent bewegingsonderwijs Pieter Zandt SG te Kampen).
  • Waveboarden, een combinatie tussen skate- en snowboarden?! door Iwan Zwemer (StreetSurfing.nl).
  • Sportkennismaking: Dat wat er toe doet bij beachvolleybal door Rik Eisma (Nevobo) en één van de medeontwikkelaars van de reader ‘Kennismaken met beachvolleybal in het VO’ (Calo Windesheim).
  • TennisFrendz! door Mark Vorsteveld en Thijs Jan van den Berg (Eltingh Haarhuis Tennis & Events).
  • Hit and Run (Softbal) door Ivo Dokman en Wytse Walinga (Calo Windesheim/docent bewegingsonderwijs Christelijk College Nassau Veluwe te Harderwijk).
  • Hoe starten we in de brugklas?
  • Kansen en mogelijkheden om de kwaliteit bij LO2 vmbo en BSM te bevorderen door Chris Mooij en Eric Swinkels (SLO).
  • De opbrengsten van certificering tot sportactieve school door Ton Winkels (KVLO) in samenwerking met een sportaccentschool.
  • Sportaanbod voor het onderwijs, samenwerking tussen sport en onderwijs door Jorg Radstake (Calo Windesheim/projectleider Sport & Onderwijs NOC*NSF).
  • Doorlopende leerlijn korfbal door Kees Vlietstra (sportconsulent van het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond).
  • De kracht van een verantwoord sportkennismakingsaanbod, welke criteria? door Ad Hoogendam (Calo Windesheim/onderzoeker kenniskring als onderdeel van het lectoraat Bewegen en Gedragsbeïnvloeding).
  • Maatschappelijke stages in de sport door Dennis Witsiers (FSH Tilburg).
Literatuurverwijzing: (2010). Studiedag voortgezet onderwijs Zwolle 16 juni 2010: presentaties. Zwolle:

Omschrijving