Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Weet wie je bent (niet omdat het kan, maar omdat het moet) (2016)

hoe goededoelenorganisaties meer waarde kunnen halen uit de samenwerking met een sportevenement: een casestudy

Auteur(s): Caroline Wensink

In deze thesis staat de volgende onderzoeksvraag centraal: in hoeverre is het voor een sportevenement mogelijk om (meer-)waarde te creëren voor een gezondheidsgerelateerd goed doel. Door het gebruik van literatuur, het doen van een casestudy en het houden van diepte-interviews probeert deze thesis door de combinatie van verschillende theorieën het antwoord op de centrale onderzoeksvraag te formuleren. Op basis van theorie en de praktijk van de casestudy, is de conclusie dat de meeste waarde te creëren is, wanneer het goede doel en het sportevenement ieder afzonderlijk drie instrumenten op hun eigen organisatie toepassen. Die drie instrumenten zijn: het Brand Identity Prism, de experience en concepting. Vervolgens moeten ze samen het platform bepalen en de experience inrichten. Uiteindelijk versterken het goede doel en het sportevenement dan elkaar.

Literatuurverwijzing: Wensink, C. (2016). Weet wie je bent (niet omdat het kan, maar omdat het moet): hoe goededoelenorganisaties meer waarde kunnen halen uit de samenwerking met een sportevenement: een casestudy. Groningen: Wagner Group, Sport Management Institute.

Omschrijving

  • Jaar:
    2016
  • Plaats:
    Groningen
  • Uitgever(s):
    Wagner Group, Sport Management Institute
  • Collatie:
    44 p. bijl.
  • Mediumsoort:
    Scriptie
  • Trefwoord(en):