Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Workplace learning: de ALO-student op eindstage (2016)

een onderzoek naar verbetering van het leren op de werkplek en beoordeling van de student HAN ALO binnen een verander(en)de omgeving van het sport- en bewegingsonderwijs

Auteur(s): Appie Krijnsen

Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de wijze waarop het werkveld en haar stagebegeleiders inhoud geven aan het opleiden van studenten in de afstudeerfase, op welke manier de stageschool, de student en de opleiding optimaal gestalte kunnen geven aan de onderlinge samenwerking en op welke wijze de beoordeling van de eindstage tot stand dient te komen. Om dit inzicht te verkrijgen is onderzoek gedaan naar de bevindingen van studenten eindfase HAN ALO, de docenten in het werkveld als stagebegeleider en de opleidingsdocenten van de ALO zelf. In dit onderzoek is gezocht naar de mate van tevredenheid van de genoemde drie onderzoeksgroepen over het geleerde binnen de competenties die de startbekwaamheid van de leraar sport- en bewegingsonderwijs bepalen. Op de tweede plaats is gekeken naar de tevredenheid over de begeleiding van de student en samenwerking tussen de verschillende partijen. Ten derde is onderzocht of de beoordeling van deze startbekwaamheid voldoet aan de normen van objectiviteit en transparantie. 

Literatuurverwijzing: Krijnsen, A. (2016). Workplace learning: de ALO-student op eindstage: een onderzoek naar verbetering van het leren op de werkplek en beoordeling van de student HAN ALO binnen een verander(en)de omgeving van het sport- en bewegingsonderwijs. Groningen: Wagner Group, Sport Management Institute.

Omschrijving