Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 
 
 
Spring naar content

22.245 publicaties gevonden

  • in een school voor de scheepvaart en de transportsector in Rotterdam

    In een school in Rotterdam voor het beroepsonderwijs op het gebied van de scheepvaart en de transportsector komen veel leerlingen met gedragsproblemen (10%). De school  omvat het hele scala van…

    Artikel in vaktijdschrift
  • met methode van zelfevaluatie om leerlingen meer te betrekken bij het eigen leerproces

    Active Reviewing (AR) is een methode van zelfbeoordeling gebaseerd op de reflectiecyclus van Kolb (2015). Aan de hand van AR wordt op een actieve manier terug- en vooruitgekeken op het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • zaalvoetbal (1)

    Dit artikel is een vervolg op ‘Variëren met leren: turnen’ uit LO 4 (april 2019) en ‘Variëren met leren: judo’z (juni 2019). Het doel van deze artikelen is heldere praktijkvoorbeelden…

    Artikel in vaktijdschrift
  • lessen ontwikkelen aan de had van het cyclus van formatief evalueren

    Formatief evalueren doen we allemaal in onze lessen, maar vaak impliciet of onbewust. We gaan met leerlingen na waar ze naartoe werken, waar ze staan en hoe ze op de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Zoals reeds vermeld in het artikel ‘Formatief evalueren’ van Weeldenburg & Slingerland (2019) dient formatief evalueren beschouwd te worden als een essentieel onderdeel van het onderwijs om het leren van…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een essentieel onderdeel van het bewegingsonderwijs

    In de onderwijspraktijk is de laatste jaren steeds meer aandacht ontstaan voor de functie en de kwaliteit van evalueren. Net als andere vakgebieden is ook het vakgebied LO in toenemende…

    Artikel in vaktijdschrift
  • dit artikel hoort bij het topic Formatief evalueren van Lichamelijke Opvoeding Magazine 6 2019

    Zelfregulatie past goed in het bewegingsonderwijs. Immers, het Beroepsprofiel Leraar Lichamelijke Opvoeding (Bax e.a., 2017) stelt als doel van bewegingsonderwijs om leerlingen  meer(voudig) bekwaam en enthousiast te maken om nu…

    Artikel in vaktijdschrift