Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content

115 publicaties gevonden

  • Al decennialang wordt gediscussieerd over de vraag of er een relatie is tussen bewegen en cognitie van kinderen en of door bewegen de cognitieve ontwikkeling van kinderen gestimuleerd kan worden. Gezien de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een ongelofelijk belangrijk schoolvak

    Iedereen is ervan overtuigd dat bewegen en sport van belang zijn voor fitheid, voor een optimale ontwikkeling van motorische en sportieve vaardigheden, maar ook voor hun bijdrage aan sociale vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Veel minder bekend is…

    Artikel in vaktijdschrift
  • het (onderzoeks)project

    Onderwerp van dit topic is of en hoe bewegen van invloed is op onder andere de cognitie van leerlingen. Daar wordt in Groningen (maar ook op andere plekken) onderzoek naar gedaan. Veelal…

    Artikel in vaktijdschrift
  • eine empirische Untersuchung am Beispiel des Aktiven Schulwegs, sportforum Band 26

    Dit proefschrift gaat in op het effect van lichamelijke activiteit op cognitieve prestaties. Dit wordt getoetst bij naar schoolgaande kinderen en hun actieve manier om naar school toe te gaan. 

    Proefschrift/oratie
  • sport and physical activity enhance children's learning

    Sport and physical activity participation are generally promoted for their positive impact on children’s physical and mental health. However, increased participation in sport and other forms of physical activity are…

    Rapport
  • contributions of experimental research on aerobic exercise

    Executive function refers to the cognitive processes necessary for goal-directed cognition and behavior, which develop across childhood and adolescence. Recent experimental research indicates that both acute and chronic aerobic exercise…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • Kinderen gaan natuurlijk (ook) naar school om te leren rekenen, lezen, schrijven enzovoorts. Op het eerste gezicht lijken deze cognitieve leerdoelstellingen meer aandacht voor bewegen in de weg te staan. Maar is dat wel…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Verreweg het grootste deel van de leerlingen met een visuele beperking komt in het reguliere onderwijs terecht. Daarom is het voor iedere docent in het onderwijs die gymles of andere sportgerelateerde lessen geeft van…

    Artikel in vaktijdschrift