Spring naar content

112 publicaties gevonden

  • an umbrella review

    Background: This umbrella review aimed to summarise the evidence presented in systematic reviews and meta-analyses regarding the effect of physical activity on academic achievement of school-age children and adolescents. Methods:…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • just dance?, a randomized controlled trial

    Het artikel beschrijft onderzoek naar de effecten van een dagelijkse 10-minuten beweegbreak op cognitieve prestaties van leerlingen in groep 7 en 8. Er deden 515 leerlingen mee van 8 basisscholen…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • over ontwikkeling van het adolescente brein en gedrag

    In dit cahier vertellen ontwikkelingspsychologen, (kinder)neuropsychologen, psychofysiologen, (kinder)psychiaters en andere hersen- en gedragswetenschappers vanuit hun vakgebied de laatste stand van zaken over de ontwikkeling van de hersenen van kinderen vanaf…

    Verslag
  • heldere inzichten over hoe wij ouder worden

    Sinds 1991 doet Dorly Deeg onderzoek naar het functioneren van ouderen op lichamelijk, cognitief, emotioneel en sociaal terrein. Welke functies veranderen met het ouder worden, en wanneer? Hoe behoud je…

    Boek
  • a systematic review and meta-analysis of effects on physical activity, educational, health and cognition outcomes

    Objective: This review provides the first meta-analysis of the effects of physically active lessons on lesson-time and overall physical activity (PA), as well as health, cognition and educational outcomes. Design:…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • effects of different types of physical activity on primary school children's academic achievement and brain activation

    Het hoofddoel van dit proefschrift was het onderzoeken van de effecten van twee typen fysieke activiteit, aerobe en cognitief-uitdagende, op schoolprestaties en hersenfuncties van 8-tot-10-jarige basisschoolleerlingen. Als een eerste stap…

    Proefschrift/oratie
  • een onderzoek naar een verband tussen de beweeg- en rekenvaardigheid van de kinderen in groep 5-8 van de Rehobôthschool in Zeist

    In dit onderzoek wordt gekeken naar een mogelijk verband tussen de vaardigheid op motorisch gebied en de vaardigheid op rekengebied. Dit mogelijke verband is onderzocht bij de kinderen van groep…

    Scriptie
  • bevindingen van SMART MOVES! voor beleid en praktijk, factsheet

    SMART MOVES! heeft de afgelopen vier jaar in Nederland verdiepend onderzoek gedaan naar de causale relatie tussen bewegen, cognitieve prestaties en schoolprestaties op de korte en de lange termijn. In…

    Factsheet