Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
43 publicaties gevonden
-
studenten SBE bedenken beweegactiviteiten voor kinderopvang
Een app die de kinderopvang in beweging moet brengen. Duidelijker kan een naam niet zijn: Kinderopvanginbeweging.nl. Studenten Sport- en Bewegingseducatie (SBE) helpen de ontwikkelaars door activiteiten te ontwikkelen voor deze…
-
In dit artikel gaat Steven Vos dieper in op het soort apps die de TU/e samen met Fontys Hogeschool ontwikkelt. Ze richten zich hierbij op technologische toepassingen om mensen te begeleiden…
-
Met de explosie aan smartphones en apps zijn er spannende, nieuwe mogelijkheden ontstaan om mensen meer te laten bewegen. En alsof dat nog niet genoeg is, komen er om de…
-
review van bewegingsstimulerende media-applicaties
Jeroen Hoyng (Kenniscentrum Sport) geeft in dit artikel een uitgebreid overzicht van bewegingsstimulerende applicaties (beweegapps). Samen met collega Sofie Korbee verdeelde hij ze onder in vijf categorieën: activity trackers, health…
-
Dit artikel gaat in op de mogelijkheden van hedendaagse technieken, zoals mobiele telefoons en tablets, tijdens de les lichamelijke opvoeding. De volgende apps komen ter sprake: BAM video delay, Dartfish…
-
In dit artikel worden twee gratis app’s besproken die gebruikt kunnen worden voor lichamelijke opvoeding. De eerste is Qik, een applicatie waarmee filmpjes opgeslagen en gedeeld kunnen worden. De tweede…
-
In het bewegingsonderwijs worden digitale hulpmiddelen steeds meer toegepast. Zo hoeft met digitale video het ‘plaatje’ niet per se live getoond te worden. Leerlingen kunnen vooraf geselecteerde filmpjes bekijken als voorbeeld…
-
gamification in health and fitness apps
Background: Gamification has been a predominant focus of the health app industry in recent years. However, to our knowledge, there has yet to be a review of gamification elements in…
-
a review and content analysis
Background: In May 2013, the iTunes and Google Play stores contained 23,490 and 17,756 smartphone applications (apps) categorized as Health and Fitness, respectively. The quality of these apps, in terms…
-
een boektweepuntnul uitgave
In dit boek staan praktische voorbeelden van apps, sites en ander digitaal materiaal die ja als leerkracht, ouder of natuurliefhebber in kunt zetten. Inspiratie om zelf op pad te gaan…