Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat circa 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
42 publicaties gevonden
-
resultaten module ouderen 2011
TNO voert in opdracht van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) een monitor onder professionals uit in de periode 2007-2011. Deze professionals zijn werkzaam in het werkveld van…
-
resultaten module gemeenten 2011
TNO voert in opdracht van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) een monitor onder professionals uit in de periode 2007-2011. Deze professionals zijn werkzaam in het werkveld van…
-
resultaten module werk 2011
TNO voert in opdracht van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) een monitor onder professionals uit in de periode 2007-2011. Deze professionals zijn werkzaam in het werkveld van…
-
resultaten module onderwijs 2011
TNO voert in opdracht van het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) een monitor onder professionals uit in de periode 2007-2011. Deze professionals zijn werkzaam in het werkveld van…
-
Koffer met promotiemateriaal om op lokaal niveau lichaamsbeweging te stimuleren. Inhoud: Informatie lokale implementatie 30minutenbewegen Overzicht NISB campagnematerialen Brochure “Lunchwandelen? Lunchwandelen!” Brochure “Collega’s activeren collega’s” Brochure “Meer bewegen kan uw…
-
evaluatieonderzoek van de NISB campagne 30minutenbewegen
De campagne ’30minutenbewegen stimuleert Nederlanders (meer) te bewegen en zet in op drie niveaus: het creëren van bekendheid van de beweegnorm, het ondersteunen en samenbrengen van professionals, en het inspireren…
-
wat is het? waarom lunchwandelen? hoe organiseer je dit?
Lunchwandelen maakte deel uit van het Nationaal Actieplan Sport en Bewegen (NASB) en de publiekscampagne 30minutenbewegen. Het doel is te-weinig-actieve werknemers te verleiden tot meer bewegen.
-
resultaten 2009
In dit rapport staan de resultaten centraal van de derde meting voor de Monitor die uitgezet is in het najaar van 2009. Het rapport is ingedeeld aan de hand van…
-
onderzoek naar de boodschap, communicatiemiddelen en communicatiekanalen in het kader van de campagne 30minutenbewegen
In dit rapport worden de resultaten besproken van een kwalitatieve analyse die is uitgevoerd in het kader van de campagne 30minutenbewegen. Het doen van de analyse is om een beeld…
-
Netherlands Institute for Sport and Physical Activity (NISB)
Presentatie gehouden door Juul van Rijn (NISB) tijdens het MOVE2010 congres in Frankfurt am Main over de campagne 30minutenbewegen.