Spring naar content

9 publicaties gevonden

  • principes en toepassingen

    Dit boek gaat over principes en toepassingen van strategische communicatie. Het uitgangspunt is dat een goed begrip van de wijze waarop mensen met elkaar communiceren in verschillende contexten en gedegen…

    Boek
  • new challenges, new forms

    The general call for more accountability, affecting all western institutions, has reached the communication professionals as well. How can they cope with this new challenge? The danger is that they…

    Artikel in vaktijdschrift
  • over de waarde van pluriformiteit in interactieve beleidsprocessen

    In deze studie wordt gezocht naar de betekenis van verschillen in interactieve beleidsprocessen en naar mogelijkheden om bij het oplossen van complexe beleidsproblemen op een andere manier om te gaan…

    Rapport
  • een studie naar conflicten in publieke ruimtes en de rol van de overheid

    Een studie naar conflicten in publieke ruimtes en de rol van de overheid. De volgende vragen worden in het onderzoek beantwoord: Welke frames presenteren de verschillende betrokkenen met betrekking tot…

    Rapport
  • onderzoek naar theoriegebruik bij Nederlandse leefstijlcampagnes

    Uit de resultaten blijkt dat theorieën vooral toegepast worden in de opzetfase van een campagne, en met name tijdens de aanvraag voor subsidie. Theorieën die gericht zijn op het individu…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • onderzoek naar theoriegebruik bij leefstijlcampagnes

    Gezondheidsproblemen, zoals overgewicht, roken en diabetes komen veelvuldig voor in de Nederlandse samenleving. Om het aantal gezondheidsproblemen terug te dringen is er in de afgelopen jaren gekozen voor een leefstijlbenadering.…

    Boek
  • de Flash!-case

    Plannen is van belang bij gezondheidsbevorderende interventies. Er is al lang en veel geschreven over planning in de gezondheidsbevordering, wat niet betekent dat in de praktijk altijd zorgvuldig gepland wordt.…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • een aanpak in beweging

    Een wetenschappelijk verantwoord rapport met daarin een heldere beschrijving van de werkwijze van de FLASH! campagne en (waar mogelijk) een wetenschappelijke onderbouwing van de campagne aanpak.

    Audiovisueel middel