Spring naar content

10 publicaties gevonden

  • ‘Media:Tijd in kaart’ is een digitale publicatie (‘card stack’), opgebouwd uit diverse op zichzelf staande pagina’s of ‘kaarten’. Iedere kaart gaat in op één aspect van het mediagebruik, gebaseerd op…

    Rapport
  • de digitalisering van mediagebruik, het culturele draagvlak, deel 10

    De snelle veranderingen in het medialandschap – vaak aangeduid als digitalisering en convergentie van mediatechnologieën – roepen de vraag op hoe Nederlanders met de vele nieuwe mogelijkheden omgaan. In ‘Alle…

    Rapport
  • trends in cultuurparticipatie en mediagebruik

    Kunst en cultuur kennen bewonderaars en beoefenaars; zij die ervan genieten en zij die in hun vrije tijd zelf creatief bezig zijn. Wie zijn die bewonderaars en beoefenaars? Hoe heeft…

    Boek
  • De openbare bibliotheek is de grootste culturele instelling van ons land met zo’n 4 miljoen leden en 130 miljoen uitleningen per jaar. Toch staat ze onder druk. De ledentallen en…

    Boek
  • hoe Nederlanders hun tijd besteden

    Iedereen heeft iedere week 168 uur te besteden. De manier waarop Nederlanders dat doen weerspiegelt ons dagelijks leven. Hoeveel uren werken we? Wie zorgen voor het huishouden en de kinderen…

    Boek
  • trends in interest in the arts and cultural heritage in the Netherlands

    Wie wijden zich in Nederland aan cultureel erfgoed en podiumkunsten, en wie mijden deze cultuurvormen liever? Zijn de groepen cultuurminnaars en cultuurmijders sinds eind jaren zeventig van omvang en samenstelling…

    Boek
  • the use and organization of time in the Netherlands, 1975-2000

    Rapport van het tijdsbestedingsonderzoek van het SCP in Nederland, over de periode 1975-2000. Ook aanwezig in de originele Nederlandse uitvoering Trends in de tijd: een schets van recente ontwikkelingen in…

    Boek
  • impressies van de vrije tijd

    Dit boek is een bundeling van artikelen die eerder in verschillende tijdschriften en kranten gepubliceerd zijn, de meeste in MMNieuws (Marketing en management nieuws voor cultuur en vrijetijd). Gezamenlijk vormen…

    Boek
  • het informatieaanbod op websites van musea en theaters

    Het world wide web biedt culturele instellingen als musea en theaters kansen om interesse te wekken voor hun aanbod. Vooralsnog interesseren Nederlanders zich in bescheiden mate voor kunst en cultuur…

    Boek
  • In dit boek gaat veel aandacht uit naar de vrijetijdsbesteding van kinderen en jongeren. Wat doet de jeugd bijvoorbeeld in haar vrije tijd? Ook is er aandacht voor kinderen en…

    Boek