Spring naar content

18 publicaties gevonden

  • beschrijving van rollen en competenties

    JOGG-regisseurs nemen diverse rollen aan om de integrale JOGG-aanpak succesvol uit te kunnen voeren. Daarvoor hebben zij een breed pakket aan competenties nodig. Dat blijkt uit een onderzoek van het…

    Rapport
  • samenvatting van wetenschappelijk ‘debate’-artikel

    Voor gezondheidsbevordering worden steeds vaker integrale aanpakken gebruikt: aanpakken die worden uitgevoerd samen met mensen uit de gemeenschap. Maar hoe evalueer je zo’n aanpak? Daarover schrijven onder andere onderzoekers Irma…

    Verslag
  • stand van zaken 2021 en terugblik 2015-2021

    De meeste onderwijsvertegenwoordigers vinden het goed dat alle onderwijsterreinen in Nederland geheel rookvrij moeten zijn (93%). Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut naar de stand van zaken rondom…

    Rapport
  • een literatuurstudie naar de (financiële) gevolgen van overgewicht bij kinderen, factsheet 2021/9

    Eén op de acht kinderen (4-18 jaar) in Nederland heeft (ernstig) overgewicht. Dit heeft grote gevolgen voor zowel het individu als de samenleving. Dat blijkt uit een literatuuronderzoek van het…

    Factsheet
  • stand van zaken bij primair, voortgezet, middelbaar beroepsonderwijs, hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs

    In 2020 hebben bijna alle onderwijsinstellingen in Nederland een rookvrij onderwijsterrein gerealiseerd (97%). Op een rookvrij onderwijsterrein mag nergens en nooit gerookt worden. In 2018 was het aandeel rookvrije onderwijsterreinen…

    Rapport
  • update van de theoretische onderbouwing van de (maatschappelijke) effecten van sporten en bewegen

    Het Human Capital Model (HCM) van Bailey et al. (2013) beschrijft de (mogelijke) voordelen van sporten en bewegen op basis van zes kernwaarden: fysieke waarde, emotionele waarde, individuele waarde, sociale…

    Rapport