Spring naar content

25 publicaties gevonden

  • van ‘Level 1’ via insluittikspelen naar ‘Level 2’

    Naar aanleiding van het eerste artikel ‘Hit and Run voor élk niveau’, dat verscheen in Lichamelijke Opvoeding 11 van 2007, hebben we veel reacties gekregen van leerlingen, studenten en collega’s. Reacties…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs?

    Klasse(n)spel heeft als doel het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat en is daarin met name gericht op de groepsdynamiek. Immers individuele problematiek wordt sterk gekleurd door groepsdynamische processen. In dit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • TennisFrendz! Een tennislespakket voor het basisonderwijs. Dit lespakket is het eerste product dat voortgekomen is uit de samenwerking tussen Elthing Haarhuis Tennis & Events (EHT&E), Calo Windesheim en ICT bedrijf Stipp uit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het vorige artikel (LO nr.7) hebben we het gehad over onderliggende theoretische aspecten; groepsdynamica, sociometrie, het sociogram en benodigde coachings- & begeleidingsvaardigheden om gedrag te beïnvloeden. In dit artikel willen we…

    Artikel in vaktijdschrift
  • klassencasus

    In LO 7,8 en 9 hebben we ‘Klassen(n)spel’ als programma beschreven waarin problemen in de klas in groepsdynamische processen worden aangepakt in de les bewegingsonderwijs en andere vakken. In LO 9 zijn…

    Artikel in vaktijdschrift
  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 1

    In dit eerste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het theoretische kader van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. In dit model wordt…

    Artikel in vaktijdschrift