Spring naar content

25 publicaties gevonden

  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 3

    In het eerste artikel (Lichamelijke Opvoeding 1, 2013) hebben de auteurs een theoretische interpretatie van het oorspronkelijk Engelse Teaching Games for Understanding (TGfU) model beschreven. In het tweede deel werd…

    Artikel in vaktijdschrift
  • bewegen en een gezonde leefstijl, voor mbo- en vo-docenten en studenten

    In november 2012 is de lessendatabase rondom bewegen en een gezonde leefstijl gelanceerd. De database www.vitaalmbo.nl bevat modulen en lessen rondom drie thema’s: Bewegen & Sport, Vitaal Burgerschap en Vitaal…

    Artikel in vaktijdschrift
  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 2

    In dit tweede artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op de toepasbaarheid van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. Deze stap draagt bij aan…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een bedreiging of kansrijk voor het bewegingsonderwijs?

    Voor het platform bewegen en sport van de MBO Raad heeft FitalSports een theorie- en een praktijklessenreeks ontwikkeld met als doel om studenten meer bewust te maken van het thema…

    Artikel in vaktijdschrift
  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 4

    In dit laatste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het ontwerpen van en lesgeven in leerrijke sportspelen. Daarmee sluit het aan bij eerdere conclusies dat leren spelen…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift