Spring naar content

8 publicaties gevonden

  • Leerlingen mogen in het bewegingsonderwijs meer en meer autonoom keuzes maken die het oefenen en leren van beweegvaardigheden versterken. Het idee hierbij is dat autonomie een positieve invloed heeft op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Beter leren bewegen doe je in een steeds veranderende omgeving en onder telkens wisselende omstandigheden. Gevolg is dat (leren) bewegen voor elk kind anders is. In dit artikel lees je…

    Artikel in vaktijdschrift
  • is er een juist moment?

    In LO7 van oktober 2016 beschreven we de theoretische achtergronden van het onderzoek naar het gebruik van video-instructie en -feedback (samen videomodelleren) in het bewegingsonderwijs dat we uitvoerden in het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Wij presenteren binnenkort een aantal lessenreeksen waarmee video-instructie en -feedback op een praktische hanteerbare wijze kan worden ingepast in het bewegingsonderwijs. De lessenreeksen komen voort uit het NRO praktijkonderzoek ‘Terugkijken…

    Artikel in vaktijdschrift
  • met behulp van video-instructie

    Het leren van een ingewikkelde (motorische) vaardigheid dreigt met de opkomst van sites als YouTube een individuele aangelegenheid te worden. Als je kinderen vraagt hoe ze trucs met een voetbal…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Dit artikel is geschreven naar aanleiding van de workshop ‘Zelfsturing en variatie met video instructie’ van 6 november jl. op de Landelijke studiedag basisonderwijs van de KVLO op de Calo. In deze…

    Artikel in vaktijdschrift
  • van programma's naar perceptie-actiekoppeling

    Dit artikel beschrijft hoe constraints (beperking of (tijdelijke) invloed op gedrag) het beweeggedrag bepalen en het succes van differentieel leren wordt uitgelegd. Aandacht wordt besteed aan de mens als complex…

    Artikel in vaktijdschrift