Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 
 
 
Spring naar content

14 publicaties gevonden

  • het zoeken naar een leerkans

    Kinderen hebben vaak zin om te bewegen, we noemen dat een beweegwens. Ze komen niet naar een les beweegonderwijs om een leerdoel te behalen. Een leerkracht komt wel met een…

    Artikel in vaktijdschrift
  • lessenreeks voor rust en diepgang

    Dezelfde groepjesles vier keer herhalen geeft de vakleerkracht rust om kinderen te helpen bij hun ontdekkingstocht in het bewegen. In twee vorige artikelen hebben we in het Delftse didactisch kader…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Bovenstaande voorbeeld geeft een goed praktisch beeld van de nieuwe conceptkerndoelen die de kinderen in het doeldomein ‘Leren bewegen’ leren. De nieuwe kerndoelen gaan over ‘wat’ een leerling moet leren.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • SLO heeft in de publicatie van de nieuwe conceptkerndoelen vijftien beweegthema´s benoemd. Een van de thema´s is springen. Binnen dit thema zijn diverse mogelijkheden om aan de doeldomeinen en verschillende…

    Artikel in vaktijdschrift
  • het Delftse didactisch kader

    In deel 1 hebben we een algemeen didactisch kader voor de zeven kerndoelen, drie doeldomeinen en de loopt, lukt en leeft kijkvragen geformuleerd. In dit deel gaan we dat kader…

    Artikel in vaktijdschrift
  • de spanning tussen beweegdoelen en beweegwensen

    Van elke leerkracht wordt verwacht dat die voor een les een keuze maakt uit een breed scala van leerdoelen die mogelijk passen bij de leerlingen. Deze keuzes worden gemaakt op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • beweegvorming door aandacht voor persoons- en groepsvorming

    Steeds meer collega’s besteden aandacht aan alle drie de doeldomeinen van het bewegingsonderwijs. Die doeldomeinen zijn: Leren bewegen, Samen bewegen en Betrokken bewegen. In het doeldomein Leren bewegen willen we…

    Artikel in vaktijdschrift
  • van kerndoelen naar een algemeen didactisch kader

    Deze artikelenreeks bestaat uit vier delen en een long read. Deel 1: hoe kom je vanuit de doeldomeinen en kerndoelen naar een algemeen didactisch kader. Deel 2 is een didactische…

    Artikel in vaktijdschrift