Spring naar content

29 publicaties gevonden

  • didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool

    Deze publicatie beschrijft een praktische didactiek voor het bewegingsonderwijs op de basisschool. Naar aanleiding van de vraag naar een beschrijving van de praktische didactiek voor het bewegingsonderwijs in de basisschool…

    Boek
  • methodisch/didactische uitwerkingen

    Het vervolg op Basisdocument bewegingsonderwijs deel 1, waarin 12 leerlijnen worden beschreven en tussendoelen worden gesteld. Er wordt nader ingegaan op methodisch/didactische aspecten van de diverse leerlijnen. Dit boek probeert…

    Boek
  • een blik in de toekomst van lichamelijke opvoeding/bewegingsonderwijs en sport op school

    Ook in 2028 raken jeugdigen op school vanuit een pedagogisch perspectief meer bekwaam voor deelname aan sport- en bewegingssituaties, als onderdeel van een gezonde en actieve leefstijl. SLO, KVLO en…

    Brochure
  • Als uitgangspunt van dit boek wordt het vakconcept bewegingsonderwijs in het basisonderwijs uitgewerkt. Het gaat daarbij onder andere om een omschrijving van de algemene doelstelling van het bewegingsonderwijs, om de…

    Boek
  • In het kader van de nieuwe functie van combinatiefunctionaris zijn de mogelijkheden van beweegteams beschreven, die verantwoordelijkheid dragen voor de bewegingsontwikkeling van kinderen. Er zijn vijf fictieve scholen beschreven, die…

    Rapport
  • Deze brochure behandelt nieuwe ontwikkelingen in het bewegingsonderwijs: de mogelijkheden wat betreft personele inzet worden besproken en veel gestelde vragen beantwoord. Deze brochure is bedoeld voor schoolleiders, vakleerkrachten en overheidsmedewerkers…

    Brochure
  • Na uitgebreid overleg werd door het Ministerie van OCenW aan het Landelijk overleg opleidingen basisonderwijs (LOBO) een budget ter beschikking gesteld om het raamleerplan ‘Vakbekwame leraar bewegingsonderwijs via Pabo’ (SLO,…

    Verslag
  • leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen

    Standaardwerk voor het bewegingsonderwijs op de basisschool, waarin leerlijnen en tussendoelen voor een longitudinale lijn van 4 t/m 12 jaar centraal staan. Uitvoerig worden de methodisch/didactische aspecten beschreven van activiteiten…

    Boek