Spring naar content

21 publicaties gevonden

  • structurele inbedding van meer bewegen aan de hand van vier casestudies

    De schoolcontext is voor kinderen een belangrijke omgeving waar ze beweegervaringen op kunnen doen. Maar hoe zorg je als school dat kinderen goed en voldoende bewegen tijdens de schooldag? En…

    Artikel in vaktijdschrift
  • inzet van meetinstrumenten binnen een integrale aanpak voor betere motorische vaardigheden

    Als het onderdeel is van een integrale aanpak, kunnen gemeenten het meten van motorische vaardigheden als basis gebruiken voor het verbeteren daarvan. Hierbij is het belangrijk dat de gemeente zorgt…

    Rapport
  • resultaten van vragenlijst onderzoek onder kinderen en volwassenen

    De gemeente Epe bestaat uit de dorpen Epe, Vaassen, Emst en Oene. Epe telt ruim 33.000 inwoners. In elk van de genoemde plaatsen zijn sportvelden aanwezig. In Epe, Vaassen en…

    Rapport
  • de sociaal-economische status van JOGG-buurten in 2023, factsheet 2024/6

    JOGG wil zoveel mogelijk 0-19-jarigen bereiken met hun aanpak voor een gezonde leefstijl. Daarbij zetten ze extra in op buurten met een lage sociaaleconomische status (SES). In deze factsheet wordt…

    Factsheet
  • vier casussen van basisscholen over de aandacht voor bewegen

    De schooldag biedt veel mogelijkheden om kinderen te stimuleren om meer te bewegen. Bijvoorbeeld tijdens de pauze of in de klas. Maar hoe doe je dat als school? En welke…

    Rapport
  • inzet en taken in het gespecialiseerd onderwijs en praktijkonderwijs, factsheet 2024/11

    In 2023 zijn er minder BRC-functionarissen actief in het gespecialiseerd onderwijs dan in 2019. In het praktijkonderwijs zijn er juist meer BRC-functionarissen actief. Dit blijkt uit onderzoek van het Mulier…

    Factsheet
  • het belang van bewegen voor kinderen van 0 tot 4 jaar

    Het thema bewegen heeft vaak geen structurele plek op het consultatiebureau. Terwijl voldoende en gevarieerd bewegen heel belangrijk is voor een gezonde groei en ontwikkeling. Om bewegen een structurele plek…

    Rapport
  • een kwalitatief onderzoek naar de integratie van het thema bewegen in de kinderopvang

    Het thema bewegen heeft volgens professionals vaak geen structurele plek in de kinderopvang. Dat is wel nodig om kinderen daar meer te laten bewegen. Dit kan door het thema een…

    Rapport
  • een onderzoek naar de ervaringen en behoeften van freerunners

    Jongeren die freerunnen, halen vooral plezier uit het leren van nieuwe vaardigheden, sociaal contact met andere jongeren en vrijheid tijdens het freerunnen. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut…

    Rapport
  • factsheet 2024/3

    In 2023 bieden minder scholen in het speciaal basisonderwijs (SBO) schoolzwemmen aan dan in 2019. Dit percentage daalde van 38 naar 29 procent. In het speciaal onderwijs (SO) daalde het…

    Factsheet