Spring naar content

205 publicaties gevonden

  • een beknopte kwalitatieve evaluatie vanuit het perspectief van aanbieders

    Het doel van dit onderzoek is zicht krijgen op de aanbodzijde van de TeamNL Sport Experiense (TNSE) 2024 en de mate waarin de beoogde doelen van de betrokkenen zijn gerealiseerd.…

    Rapport
  • aanzet voor een kennisagenda

    De Nederlandse gaming-evenementensector is jong en is de afgelopen jaren gegroeid. Gamen kan competitief (esports) en niet-competitief. Er zijn goede kansen voor doorontwikkeling van de sector in de toekomst. Dit…

    Rapport
  • whitepaper

    Onderzoekers van het MOVES-onderzoeksprogramma hebben een vierde whitepaper uitgebracht. In deze publicatie is de belangrijkste kennis over maatschappelijke effecten van topsportevenementen bij elkaar gebracht. Ook zijn er kennishiaten benoemd die…

    Rapport
  • frequentie, motivatie en gevolgen voor sportdeelname, factsheet 2024/43

    De meest genoemde reden dat Nederlanders lidmaatschappen van fitnessaanbieders en sportverenigingen opzeggen, is dat ze die te duur vinden. Dat noemen ze in 2024 vaker als reden om hun lidmaatschap…

    Factsheet
  • handleiding voor experience design

    Het bijwonen van een evenement kan een onvergetelijke ervaring zijn. Aan zo’n indrukwekkende belevenis gaat veel planning en geregel vooraf. Waarom zijn sommige evenementen succesvoller en betekenisvoller dan andere? Hoe…

    Boek
  • whitepaper

    Het doel van dit whitepaper is een toegankelijk overzicht te bieden van wat momenteel bekend is over het vermogen van Nederlandse topsportevenementen om diverse groepen binnen de samenleving te bereiken…

    Verslag