Spring naar content

127 publicaties gevonden

  • contributies en toegangsprijzen in de Nederlandse sport

    De Contributiemonitor 2018/2019 van het Mulier Instituut en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) geeft inzicht in de contributies van 1.784 verenigingen in acht verschillende sporten (atletiek, handbal, hockey,…

    Rapport
  • gebruik van elektronische hulpmiddelen bij sport en bewegen

    Twee vijfde van de Nederlanders (44%) van 16 tot 80 jaar gebruikte in 2019 één of meer elektronische hulpmiddelen om te sporten en bewegen (sporters: 51%). In 2016 was dat…

    Websheet
  • resultaten deelnemersonderzoek, factsheet 2019/22

    De factsheet ‘Brandloyalty Vestingloop ‘s-Hertogenbosch 2019’ van het Mulier Instituut toont beknopt de resultaten van het deelnemersonderzoek. In 2020 wordt uitgebreider over de resultaten gerapporteerd. Het onderzoek maakt onderdeel uit…

    Factsheet
  • economic, social and media impact

    Dit onderzoek van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing evalueert de economische- sociale- en media impact van de WK (para)handboogschieten, die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvond. De belangrijkste bevindingen…

    Rapport
  • resultaten deelnemersonderzoek, factsheet 2019/20

    De factsheet ‘Marathon Amersfoort 2019’ van het Mulier Instituut bevat informatie over het eet- en beweeggedrag van de deelnemers aan dit hardloopevenement, dat plaatsvond op 16 juni 2019. De data…

    Factsheet
  • contributies en toegangsprijzen in de Nederlandse sport (1-meting), poster

    Deze poster biedt een overzicht van de minimale en maximale contributieprijzen van Nederlandse voetbal-, korfbal-, rugby-, tennis- en basketbalverenigingen in 2017 en 2018 alsmede het prijsniveau van de toegang voor…

    Factsheet
  • Column van Paul Hover, onderzoeker bij het Mulier Instituut, in het vaktijdschrift Sport & Strategie van juli 2019 over (voormalige) afvalstortplaatsen die de laatste decennia zijn aangewend voor sportstimulering en…

    Artikel in vaktijdschrift
  • bekendheid en associaties, factsheet 2019/7 en 2019/8

    In het strategisch beleid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) is aandacht voor het promoten van het olympisch gedachtegoed (olympisme). Dit factsheet onderzoekt de mate waarin Nederlanders bekend zijn met…

    Factsheet
  • contributies en toegangsprijzen in de Nederlandse sport, 1-meting

    Sinds de financiële crisis die in 2008 ontstond, is de betaalbaarheid van het sportaanbod in Nederland een belangrijk aandachtspunt op beleidsagenda’s, onder andere van het ministerie van VWS en gemeenten.…

    Rapport
  • richtlijn voor het meten van het effect van sportevenementen op de participatie en cohesie

    Het doel van het onderzoek dat met deze richtlijn kan worden uitgevoerd is het vaststellen van de mate waarin er effecten optreden op het vlak van participatie en cohesie. De…

    Rapport