Spring naar content

83 publicaties gevonden

  • een overzicht van de uitgaven in 2018 en de uitbesteding van sporttaken

    Het Mulier Instituut volgt vanaf 2015 de ontwikkelingen in de gemeentelijke uitgaven aan sport en rapporteert hier jaarlijks over. Het voorliggende rapport is de vijfde rapport in de reeks ‘Monitor…

    Rapport
  • resultaten deelnemersonderzoek, factsheet 2019/22

    De factsheet ‘Brandloyalty Vestingloop ‘s-Hertogenbosch 2019’ van het Mulier Instituut toont beknopt de resultaten van het deelnemersonderzoek. In 2020 wordt uitgebreider over de resultaten gerapporteerd. Het onderzoek maakt onderdeel uit…

    Factsheet
  • economic, social and media impact

    Dit onderzoek van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing evalueert de economische- sociale- en media impact van de WK (para)handboogschieten, die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvond. De belangrijkste bevindingen…

    Rapport
  • resultaten deelnemersonderzoek, factsheet 2019/20

    De factsheet ‘Marathon Amersfoort 2019’ van het Mulier Instituut bevat informatie over het eet- en beweeggedrag van de deelnemers aan dit hardloopevenement, dat plaatsvond op 16 juni 2019. De data…

    Factsheet
  • Het Mulier Instituut heeft het ‘Jaarrapport Duurzame Sportinfrastructuur 2019’ opgesteld in opdracht van het ministerie van VWS. Het is de eerste rapportage in een reeks van tussenrapportages en jaarrapporten die…

    Rapport
  • inzicht in het perspectief van de lokale sportambtenaar

    Door de toegenomen aandacht voor de doelmatigheid van sportbeleid is er behoefte aan actuele kennis over de financiële aspecten van lokaal sportbeleid. Het Mulier Instituut heeft met steun van het…

    Rapport
  • inclusief een verkenning voor de realisatie van een hippische boulevard

    De provincie Overijssel heeft behoefte aan actuele en onafhankelijke informatie over de hippische sector. Het Mulier Instituut is gevraagd onderzoek te doen. Voor het onderzoek zijn drie methoden ingezet: semigestructureerde…

    Rapport
  • bekendheid en associaties, factsheet 2019/7 en 2019/8

    In het strategisch beleid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) is aandacht voor het promoten van het olympisch gedachtegoed (olympisme). Dit factsheet onderzoekt de mate waarin Nederlanders bekend zijn met…

    Factsheet
  • kerncijfers vraag- en aanbodzijde, factsheet 2019/1

    In dit factsheet zijn de belangrijkste en meest recente cijfers en trends over de Nederlandse fitnessbranche gebundeld. 21 procent van de Nederlanders van 12-79 jaar deed in 2016 wekelijks aan fitness, in 2001…

    Factsheet