Spring naar content

16 publicaties gevonden

  • “Ik hoef niet naast hem te zitten van mijn ouders”, “wat is hier het nut van?”, “ik bepaal zelf wel wat goed voor me is”, “ik heb geen zin dus…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch Werken in het onderwijs

    Oorzaak, motief en interventies IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch Werken in het onderwijs

    Oorzaak, motief en interventies IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch Werken in het onderwijs

    IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch Werken in het onderwijs

    IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch Werken in het onderwijs

    IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch werken in het onderwijs

    IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (5)

    In het voorgaande artikelen hebben we stil gestaan bij de slag van observeren naar analyseren. Nu willen we verder gaan met het bespreken van gericht interveniëren. Uiteindelijk speelt bij het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (4)

    In voorgaande artikelen hebben we stilgestaan bij het belang van constateren (o.a. de SST test en SAQI als meetinstrument) en observeren door een ‘groepsdynamische bril’. In dit artikel maken we…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (3)

    “Die klas 2 havo B is zo druk. Ik kan er niets mee. Ik ben meer bezig met orde houden dan met lesgeven. Er valt geen land mee te bezeilen.…

    Artikel in vaktijdschrift