Spring naar content

16 publicaties gevonden

  • hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (2)

    In Lichamelijke Opvoeding 9 van 2014 is het eerste artikel verschenen over Klassenspel en passend onderwijs. Klassenspel is gericht op het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat door meer…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs?

    Klasse(n)spel heeft als doel het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat en is daarin met name gericht op de groepsdynamiek. Immers individuele problematiek wordt sterk gekleurd door groepsdynamische processen. In dit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het vorige artikel (LO nr.7) hebben we het gehad over onderliggende theoretische aspecten; groepsdynamica, sociometrie, het sociogram en benodigde coachings- & begeleidingsvaardigheden om gedrag te beïnvloeden. In dit artikel willen we…

    Artikel in vaktijdschrift
  • klassencasus

    In LO 7,8 en 9 hebben we ‘Klassen(n)spel’ als programma beschreven waarin problemen in de klas in groepsdynamische processen worden aangepakt in de les bewegingsonderwijs en andere vakken. In LO 9 zijn…

    Artikel in vaktijdschrift